جستجوگرها چگونه کسب درآمد می‌کنند؟

به طور معمول، بسیاری از افراد، کسب درآمد را در ازای فروش کالا یا انجام سرویس و خدمت می‌بینند، اما درک این موضوع زمانی سخت می‌شود که سازمان‌ها خدمات خود را به صورت رایگان به کاربران ارائه می‌کنند. حال آن‌که در دنیای امروز بسیاری از شرکت‌ها از طریق همین سرویس‌های رایگان می‌توانند سودآوری داشته باشند. در این مقاله درنظر داریم تا نحوه‌ی کسب درآمد کمپانی‌هایی که اقتصادشان برپایه موتورجستجو است، را شرح دهیم.


آنچه که باید درباره بایدو، دومین جستجوگر محبوب دنیا، بدانیم (بخش دوم)

بایدو یک شرکت تکنولوژی بر پایه اینترنت است که توانسته با نوآوری و بومی سازی در بازار چین به موفقیت دست یابد. در این مقاله سعی داریم شما را با بایدو و انواع خدماتش در فضای مجازی آشنا کنیم. همانطور که در بخش اول این مقاله ذکر شد، بایدو با ارائه‌ی انواع سرویس‌های متناظر با نیاز و ترجیحات محلی مردم توانسته به شهرت خوبی برسد و جای خالی جستجوگرهای عمومی چون گوگل را در میان چینی‌ها پر کند. در بخش دوم در نظر داریم تا ضمن بررسی نقش قوانین دولت چین در کمرنگ شدن گوگل، آینده‌ی جستجوگرهای بومی در چین را تحلیل کنیم.


آنچه که باید درباره بایدو، دومین جستجوگر محبوب جهان، بدانیم (بخش اول)

بایدو، دومین ابرقدرت صنعت جستجو در دنیا و رتبه یک موتور جستجو در پرجمعیت‌ترین کشور دنیا، چین است. در این مقاله دو بخشی در نظر داریم به معرفی این جستجوگر چینی، سرویس‌های ارائه شده‌ توسط آن، داستان موفقیت‌ها و نقش دولتمردان چین را در  جهت‌دهی به نیازهای مردم در این حوزه بپردازیم. با پرس‌وجو همراه شوید.


مشهورترین جستجوگرهای تخصصی را بشناسید

ممکن است شما، تنها گوگل را به عنوان یک موتور جستجو بشناسید، اما باید بدانید که موتورهای جستجوی بسیاری برای موضوعات و جنبه‌های تخصصی مختلف وجود دارد. در ادامه‌ی این مقاله با ما همراه باشید تا فهرستی از جستجوگرهای تخصصی در زمینه‌های گوناگون را به شما معرفی کنیم.


با فراجستجوگرها آشنا شوید

در سراسر وب، موتورهای جستجوی مختلفی وجود دارد که هرکدام از آن‌ها از روش‌ها و الگوریتم‌های خاص خودشان برای پاسخ به پرس‌وجوی کاربر استفاده می‌کنند. اما دسته‌ای از موتورهای جستجوگر با الحاق پایگاه‌داده‌های جستجوگرهای متفاوت و ترکیب نتایج جستجوی آن‌ها، پرس‌وجوی کاربر را پاسخ می‌دهند. این نوع از موتورهای جستجو، فراجستجوگر نامیده می‌شوند. در ادامه ویژگی‌های فراجستجوگرها و تفاوت آن‌ها با موتور جستجوهای مستقل را تشریح خواهیم کرد.


آنچه که باید درباره سزنم، موفق‌ترین جستجوگر بومی در اروپا، بدانید

موتورهای جستجوگر بومی به لحاظ شناختی که از فرهنگ و نیازهای مردم منطقه‌ و حوزه‌ی خود دارند می‌توانند خدمات و سرویس‌های موثرتری نسبت به جستجوگرهای عمومی در اختیار کاربران منطقه‌ی خود بگذارند. در این مقاله سعی داریم تا از یک جستجوگر بومی موفق در اروپا با نام  سزنم (Seznam) سخن بگوییم که از کشور جمهوری چک برخواسته است.


یاهو به تصاحب ورایزون درآمد؛ پایان یک جستجوگر نوستالژیک

دوشنبه ۲۵ جولای ۲۰۱۶ - Verizon(ورایزون) به‌دنبال برنامه‌ی خود برای ساخت سلسله‌ای از کسب‌وکارهای دنیای دیجیتال که از حیث کاربران و تبلیغات می‌تواند با گوگل و فیس بوک به رقابت بپردازد، اعلام کرد که هسته‌ی اصلی کسب‌وکار اینترنتی یاهو را با پرداخت نقدی ۴.۸۳ میلیارد دلار خریده است.


موتورهای جستجو از نگاه تاریخ

استفاده از موتورهای جستجو، به عنوان یک تکنولوژی بیست و چند ساله، در میان مردم بسیار فراگیر شده است، به‌شکلی که تصور اینترنت و وب بدون جستجوگرها محال و ناممکن به‌نظر می‌رسد. اما آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که این جستجوگرها چگونه به وجود آمده‌اند و در فضای مجازی اینچنین ریشه دوانده‌اند؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا تاریخچه‌ی موتورهای جستجوگر را بررسی کنیم.


رشد استفاده از پروتکل امن https در میان سایت‌های اینترنتی

تابستان دو سال پیش خبری مبنی بر قرار دادن فاکتور https جزء فاکتورهای رتبه‌بندی جستجوگر گوگل منتشر شد. در طی دو سال ، دکتر Peter Meyer از شرکت MOZ  مطالعه‌ای در زمینه‌ی نرخ و میزان پذیرش و منطبق شدن سایت‌ها با HTTPs  انجام داد و نتایج بررسی خود  را در جولای ۲۰۱۶ یعنی حدود دو هفته‌ی پیش انتشار داد.


صفحه 1 از 2

خبرهای یک هفته گذشته

هیچ مطلبی پیدا نشد!