چگونه نگران استفاده کودکانمان از اینترنت نباشیم؟

اینترنت با سرعت در حال پیشرفته و روز به روز بر تعداد صفحات وب اضافه می‌شه، در بین این صفحات، تعداد قابل توجهی از اونها هستن که مطالبشون مناسب کودکان و نوجوانان ما نیست و ممکنه به اونها آسیب بزنن، در این مقاله قراره شما را با راه‌حل مناسبی برای مراقبت از کودکان و نوجوانان در دنیای اینترنت آشنا کنیم.


جستجوگر بومی، موتور محرک اقتصاد و اشتغال کشور

اگر با ما همراه بوده باشید، احتمالا به یاد دارید که در مقالات پیشین با بررسی نحوه‌ی کسب درآمد کمپانی‌هایی که اقتصادشان بر پایه‌ی موتورهای جستجو است، به این نتیجه رسیدیم که بین کاربران و ارائه‌ی خدمات رایگان توسط جستجوگرها یک تعامل دوسویه با نتیجه‌ی برد-برد برقرار است. در این مقاله قصد داریم تا با تحلیل آمار و نتایج ارائه شده، نقش جستجوگرها، به عنوان شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی، را در رشد اقتصاد و ایجاد اشتغال، مورد بررسی قرار دهیم و از این دریچه تاثیر جستجوگرهای بومی همچون پارسی‌جو در میزان رشد اقتصادی و ایجاد شغل را در ایران ارزیابی کنیم. پرس‌وجو را همراهی کنید.


جستجوگرها چگونه کسب درآمد می‌کنند؟

به طور معمول، بسیاری از افراد، کسب درآمد را در ازای فروش کالا یا انجام سرویس و خدمت می‌بینند، اما درک این موضوع زمانی سخت می‌شود که سازمان‌ها خدمات خود را به صورت رایگان به کاربران ارائه می‌کنند. حال آن‌که در دنیای امروز بسیاری از شرکت‌ها از طریق همین سرویس‌های رایگان می‌توانند سودآوری داشته باشند. در این مقاله درنظر داریم تا نحوه‌ی کسب درآمد کمپانی‌هایی که اقتصادشان برپایه موتورجستجو است، را شرح دهیم.


چگونه از کودکانمان در فضای مجازی مراقبت کنیم؟

بی‌شک دغدغه‌‌ی هر پدر و مادری در هنگام استفاده‌ی فرزندشان از اینترنت، دسترسی به محتوای سالم و متناسب با سن او است. متاسفانه عدم طبقه‌بندی محتوا و اطلاعات موجود در فضای وب برای طیف‌های سنی متفاوت می‌تواند در لایه‌های متفاوت فرهنگی، اخلاقی و اعتقادی جامعه آسیب‌های جبران‌ناپذیری وارد کند. اما آیا تاکنون از هیچکدام از راه‌کارهایی که برای نظارت و مدیریت دسترسی فرزندان و حفظ آن‌ها از مفاهیم غیراخلاقی موجود در فضای اینترنت وجود دارد، استفاده کرده‌اید؟


پلاسکوی فروریخته چگونه در اینترنت جان گرفت؟

با فروریختن پلاسکو، نماد تهران مدرن، و نابودی تمام واحدهای تجاری آن ، تیتر اصلی اخبار رسانه‌ها به این حادثه و حواشی آن ختم شد. این اتفاق در فضای مجازی نیز بازتاب‌های زیادی داشت که تلاش کردیم آن‌ها را در جستجوگر پارسی‌جو مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم.در ادامه می‌توانید بخشی از نتایج این تحلیل را مشاهده کنید.


جستجوگرها در آینده نزدیک، چه خدماتی ارایه می‌کنند؟

موتورهای جستجو از چند سال گذشته تاکنون آن‌چنان هوشمند و خبره شده‌اند که  بهتر از خودمان می‌دانند چه چیزی می‌خواهیم. جستجوگرها به تدریج از انجام جستجوی صرفا بر اساس کلیدواژه کار خود را آغاز کردند تا به موتورهای جستجوی امروزی که در واقع نوعی موتور استنتاج هوشمند است، تبدیل شدند. آینده‌ی موتورهای جستجو هنوز مبهم است اما تاثیر آن بر بسیاری از جنبه‌های زندگی روزمره کاملا روشن و واضح به نظر می‌رسد. در این مقاله سعی کردیم تا آينده‌ نزدیک این تکنولوژی را در ابعاد مختلف بررسی کنیم.


آنچه که باید درباره بایدو، دومین جستجوگر محبوب جهان، بدانیم (بخش اول)

بایدو، دومین ابرقدرت صنعت جستجو در دنیا و رتبه یک موتور جستجو در پرجمعیت‌ترین کشور دنیا، چین است. در این مقاله دو بخشی در نظر داریم به معرفی این جستجوگر چینی، سرویس‌های ارائه شده‌ توسط آن، داستان موفقیت‌ها و نقش دولتمردان چین را در  جهت‌دهی به نیازهای مردم در این حوزه بپردازیم. با پرس‌وجو همراه شوید.


چرا جستجوگر ایرانی، چرا پارسی جو؟ (بخش اول)

جستجوگرهای عمومی چون گوگل در کنار تمام خدمات ارزنده‌ و موفقیت‌هایشان، به جهت این‌که درک و آگاهی درستی از زبان مادری، فرهنگ و سلایق مردم یک منطقه ندارند، معمولا نمی‌توانند در پاسخ به برخی از انواع پرس‌وجوها خوب عمل کرده و کاربران را به یک نتیجه مستقیم و مرتبط هدایت کنند. ایده طراحی جستجوگرهای بومی هم بر پایه همین نقطه ضعف موتور جستجوهای عمومی شکل گرفت. در این مقاله‌ی دو بخشی در نظر داریم ضمن بیان دلایل نیاز به جستجوگرهای بومی، لزوم شکل‌گیری یک جستجوگر ایرانی و فارسی زبان را از جنبه‌های مختلف بررسی نماییم.


صفحه 1 از 3