اگر با ما همراه بوده باشید، احتمالا به یاد دارید که در مقالات پیشین با بررسی نحوهی کسب درآمد کمپانیهایی که اقتصادشان بر پایهی موتورهای جستجو است، به این نتیجه رسیدیم که بین کاربران و ارائهی خدمات رایگان توسط جستجوگرها یک تعامل دوسویه با نتیجهی برد-برد برقرار است. در این مقاله قصد داریم تا با تحلیل آمار و نتایج ارائه شده، نقش جستجوگرها، به عنوان شرکتهای فعال در حوزه تکنولوژی، را در رشد اقتصاد و ایجاد اشتغال، مورد بررسی قرار دهیم و از این دریچه تاثیر جستجوگرهای بومی همچون پارسیجو در میزان رشد اقتصادی و ایجاد شغل را در ایران ارزیابی کنیم. پرسوجو را همراهی کنید.