• برگ نخست
  • پارسی‌جو
  • پارسی‌جو در رسانه
  • بازاریابی اینترنتی در ایران رونق خواهد یافت ؛ تحول جویشگر ملی پارسی جو در حوزه تجارت الکترونیک کشور(به نقل از کانون خبر ایران)

بازاریابی اینترنتی در ایران رونق خواهد یافت ؛ تحول جویشگر ملی پارسی جو در حوزه تجارت الکترونیک کشور(به نقل از کانون خبر ایران)

نویسنده: مریم سراستاد
بازاریابی اینترنتی در ایران رونق خواهد یافت ؛ تحول جویشگر ملی پارسی جو در حوزه تجارت الکترونیک کشور(به نقل از کانون خبر ایران)

مدیر پروژه ملی موتور جستجوگر پارسی جو گفت: جویشگر بومی پارسی جو تحول عظیمی را در حوزه تجارت الکترونیک داخلی و رونق بازاریابی اینترنتی ایجاد خواهد کرد.

به گزارش کانون خبر ایران به نقل از روابط عمومی پروژه ملی موتور جستجوگر پارسی جو؛ علی محمد زارع بیدکی با بیان این مطلب اظهار داشت: در دنیای تجارت الکترونیک، مدیران و صاحبان صنایع، جستجوگرها را به عنوان یک استراتژی “تکاملی” و یا حتی نوعی استراتژی “توسعه محصول” و در پی آن “توسعه بازار” می دانند؛ اینها همه نشان از آن دارند که نگرشی که به یک موتور جستجو وجود دارد، نگرشی تجاری و اقتصادی است و در این راستا جویشگر بومی پارسی جو به عنوان یکی از قدرتمندترین موتورهای جستجوگر کشور می تواند باعث تحول در حوزه تجارت الکترونیک و رونق بازاریابی اینترنتی در ایران شود.

وی تصریح کرد: ۸۵ درصد ترافیک هدفمند در اینترنت، متعلق به موتورهای جستجوگر است و درواقع این جویشگرها هستند که مشتریان را به صاحبان مشاغل معرفی می کنند و از همین رو شرکت های خدماتی و تجاری همواره تلاش می کنند در موتورهای جستجوگر جایگاه بهتری داشته باشند!

وی در تشریح این موضوع به آمار جهانی اشاره کرد و افزود: براساس گزارش موسسه ” اس‌آرآی اینترنشنال” هم اکنون ۸۲ درصد کاربران اینترنت، موتورهای جستجوگر را ابزار اصلی خود برای یافتن وب سایت ها عنوان می کنند، این درحالی است که ۵۷ درصد از کاربران اینترنت، هر روز جستجو می‌کنند و ۴۶ درصد این جستجوها برای کالا یا خدمات است، آماری که نشان می دهد موتورهای جستجوگر فصل جدیدی را در بازاریابی به وجود آورده اند.

مدیر پروژه ملی موتور جستجوگر پارسی جو با اشاره به اینکه ۷۰ درصد کاربران به هنگام جستجو یکی از سه سایت ابتدای نتایج جستجو را کلیک می کنند، ادامه داد: موتورهای جستجو برای شرکتهای تجاری و خدماتی از اهمیت بالایی برخورد است، چرا که هدفمندترین بازدیدکنندگان را به سایت میفرستند و از همین رو شرکتهای تجاری، سعی می کنند با پرداخت هزینه،  در معرض دید کاربران باشند.

زارع بیدکی خاطر نشان کرد: ۹۷ درصد درآمد گوگل از طریق “پرداخت کلیکی” تامین می‌ شود به طوری که این موتور جستجوگر توانسته در سال گذشته بیش از ۶۶ میلیارد دلار درآمدزایی کند که از این مقدار بیش از ۵۹ میلیارد دلار از محل تبلیغات بوده است، موضوعی مهم در حوزه تجارت الکترونیکی که نمی توان به سادگی از آن گذشت.

وی در پایان ابراز کرد: اصل اول در تجارت بر این است که همواره در جایی حضور داشته باشیم که مشتریان آنجا هستند و اگر ما آنجا نباشیم، رقیبان ما آنجا خواهد بود و فرهنگ سازی در استفاده از موتورهای جستجوگر بومی باعث خواهد شد که صاحبان صنایع داخلی در معرض دید مشتریان باشند.

مجموع رتبه (0)
0 از 5 ستاره

ارسال دیدگاه به عنوان مهمان

پیوست ها

امتیاز این آیتم :
0

خبرهای یک هفته گذشته

هیچ مطلبی پیدا نشد!