• برگ نخست
  • پارسی‌جو
  • پارسی‌جو در رسانه
  • تاکید مدیر موتورجستجوگر پارسی جو بر توسعه الگوریتم های نوین بومی بر اساس تجربیات گوگل( به نقل از خبرآنلاین)

تاکید مدیر موتورجستجوگر پارسی جو بر توسعه الگوریتم های نوین بومی بر اساس تجربیات گوگل( به نقل از خبرآنلاین)

نویسنده: مریم سراستاد
تاکید مدیر موتورجستجوگر پارسی جو بر توسعه الگوریتم های نوین بومی بر اساس تجربیات گوگل( به نقل از خبرآنلاین)

مهر نوشت: مدیر پروژه ملی موتور جستجوگر پارسی جو با بیان اینکه ۹۷ درصد درآمد گوگل از طریق «پرداخت کلیکی» انجام می شود، گفت: ۸۲ درصد کاربران اینترنت، موتورهای جستجوگر را ابزار اصلی یافتن وب سایت می دانند

 

علی محمد زارع بیدکی با تاکید براینکه اجرای پروژه جویشگر بومی، تحول عظیمی را در حوزه تجارت الکترونیک داخلی و رونق بازاریابی اینترنتی ایجاد خواهد کرد اظهار داشت: در دنیای تجارت الکترونیک، مدیران و صاحبان صنایع، جستجوگرها را به عنوان یک استراتژی تکاملی و یا حتی نوعی استراتژی توسعه محصول و در پی آن توسعه بازار می دانند.

وی ادامه داد: این امر نشان می دهد که نگرشی که به یک موتور جستجو وجود دارد، نگرشی تجاری و اقتصادی است و در این راستا جویشگر بومی «پارسی جو» به عنوان یکی از موتورهای جستجوگر کشور قصد دارد باعث تحول در حوزه تجارت الکترونیک و رونق بازاریابی اینترنتی در ایران شود.

زارع بیدکی تصریح کرد: براساس بررس های انجام شده ۸۵ درصد ترافیک هدفمند در اینترنت، متعلق به موتورهای جستجوگر است و درواقع این جویشگرها هستند که مشتریان را به صاحبان مشاغل معرفی می کنند و از همین رو شرکت های خدماتی و تجاری همواره تلاش می کنند در موتورهای جستجوگر جایگاه بهتری داشته باشند.

وی در تشریح این موضوع به آمار جهانی اشاره کرد و افزود: براساس گزارش موسسه «اس‌آرآی اینترنشنال» هم اکنون ۸۲ درصد کاربران اینترنت، موتورهای جستجوگر را ابزار اصلی خود برای یافتن وب سایت ها عنوان می کنند، این درحالی است که ۵۷ درصد از کاربران اینترنت، هر روز جستجو می‌کنند و ۴۶ درصد این جستجوها برای کالا یا خدمات است؛ این آمار نشان می دهد موتورهای جستجوگر فصل جدیدی را در بازاریابی به وجود آورده اند.

مدیر پروژه ملی موتور جستجوگر پارسی جو، با اشاره به اینکه ۷۰ درصد کاربران به هنگام جستجو یکی از سه سایت ابتدای نتایج جستجو را کلیک می کنند، ادامه داد: موتورهای جستجو برای شرکتهای تجاری و خدماتی از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که هدفمندترین بازدیدکنندگان را به سایت می فرستند و از همین رو شرکتهای تجاری، سعی می کنند با پرداخت هزینه، در معرض دید کاربران باشند.

زارع بيدکی خاطرنشان کرد: ۹۷ درصد درآمد گوگل از طریق «پرداخت کلیکی» تامین می‌ شود، به طوری که این موتور جستجوگر توانسته در سال گذشته بیش از ۶۶ میلیارد دلار درآمدزایی کند که از این مقدار بیش از ۵۹ میلیارد دلار از محل تبلیغات بوده است، موضوعی مهم در حوزه تجارت الکترونیکی که نمی توان به سادگی از آن گذشت.

وی گفت: فرهنگ سازی در استفاده از موتورهای جستجوگر بومی باعث خواهد شد که صاحبان صنایع داخلی در معرض دید مشتریان باشند.

منبع خبر خبرآنلاین
مجموع رتبه (0)
0 از 5 ستاره

ارسال دیدگاه به عنوان مهمان

پیوست ها

امتیاز این آیتم :
0

خبرهای یک هفته گذشته

هیچ مطلبی پیدا نشد!