چرا جستجوگر ایرانی، چرا پارسی جو؟ (بخش اول)

جستجوگرهای عمومی چون گوگل در کنار تمام خدمات ارزنده‌ و موفقیت‌هایشان، به جهت این‌که درک و آگاهی درستی از زبان مادری، فرهنگ و سلایق مردم یک منطقه ندارند، معمولا نمی‌توانند در پاسخ به برخی از انواع پرس‌وجوها خوب عمل کرده و کاربران را به یک نتیجه مستقیم و مرتبط هدایت کنند. ایده طراحی جستجوگرهای بومی هم بر پایه همین نقطه ضعف موتور جستجوهای عمومی شکل گرفت. در این مقاله‌ی دو بخشی در نظر داریم ضمن بیان دلایل نیاز به جستجوگرهای بومی، لزوم شکل‌گیری یک جستجوگر ایرانی و فارسی زبان را از جنبه‌های مختلف بررسی نماییم.


مشهورترین جستجوگرهای تخصصی را بشناسید

ممکن است شما، تنها گوگل را به عنوان یک موتور جستجو بشناسید، اما باید بدانید که موتورهای جستجوی بسیاری برای موضوعات و جنبه‌های تخصصی مختلف وجود دارد. در ادامه‌ی این مقاله با ما همراه باشید تا فهرستی از جستجوگرهای تخصصی در زمینه‌های گوناگون را به شما معرفی کنیم.


آغاز به‌کار پرتال یکپارچه مدیریت APIها و جستجوی سفارشی پارسی‌جو

بسیاری از توسعه‌دهندگان وب ترجیح می‌دهند که از APIها و جستجوگرهای سفارشی در راه‌اندازی سایت مورد نظر خود بهره ببرند. پارسی‌جو، پرتال یکپارچه‌ای را به‌همین منظور تدارک دیده است که در آن جستجوگر سفارشی و API تعدادی از سرویس‌های خود را در اختیار کاربران و توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد. برای اطلاع از ویژگی‌های پرتال یکپارچه مدیریت APIها و جستجوی سفارشی پارسی‌جو، خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.


نقشه پارسی جو، بهترین انتخاب تا رسیدن به مقصد

اگر  اهل مسافرت هستید و یا به جهت شغل خود، مدام به شهرهای مختلف سفر می‌کنید، به طور حتم با انواع نقشه‌ و نرم‌افزارهای آن بسیار کار کرده‌اید. اما بسیاری از آنها به دلیل عدم ارائه‌ی اطلاعات مناسب برای شما قابل استفاده نبوده است. پارسی جو با ارائه‌ی سرویس نقشه‌ی خود که به جهت بومی بودن و آگاهی از تغییرات منطقه‌ای، اطلاعاتش مدام در حال به روزرسانی است این مشکل را حل کرده است.  با پرس‌وجو همراه باشید تا به نقش کمک کننده‌ی نقشه‌ی بومی پارسی جو پی ببرید و  یک سفر خوشایند را با آن تجربه کنید.


با فراجستجوگرها آشنا شوید

در سراسر وب، موتورهای جستجوی مختلفی وجود دارد که هرکدام از آن‌ها از روش‌ها و الگوریتم‌های خاص خودشان برای پاسخ به پرس‌وجوی کاربر استفاده می‌کنند. اما دسته‌ای از موتورهای جستجوگر با الحاق پایگاه‌داده‌های جستجوگرهای متفاوت و ترکیب نتایج جستجوی آن‌ها، پرس‌وجوی کاربر را پاسخ می‌دهند. این نوع از موتورهای جستجو، فراجستجوگر نامیده می‌شوند. در ادامه ویژگی‌های فراجستجوگرها و تفاوت آن‌ها با موتور جستجوهای مستقل را تشریح خواهیم کرد.


آنچه که باید درباره سزنم، موفق‌ترین جستجوگر بومی در اروپا، بدانید

موتورهای جستجوگر بومی به لحاظ شناختی که از فرهنگ و نیازهای مردم منطقه‌ و حوزه‌ی خود دارند می‌توانند خدمات و سرویس‌های موثرتری نسبت به جستجوگرهای عمومی در اختیار کاربران منطقه‌ی خود بگذارند. در این مقاله سعی داریم تا از یک جستجوگر بومی موفق در اروپا با نام  سزنم (Seznam) سخن بگوییم که از کشور جمهوری چک برخواسته است.


موتورهای جستجو از نگاه تاریخ

استفاده از موتورهای جستجو، به عنوان یک تکنولوژی بیست و چند ساله، در میان مردم بسیار فراگیر شده است، به‌شکلی که تصور اینترنت و وب بدون جستجوگرها محال و ناممکن به‌نظر می‌رسد. اما آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که این جستجوگرها چگونه به وجود آمده‌اند و در فضای مجازی اینچنین ریشه دوانده‌اند؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا تاریخچه‌ی موتورهای جستجوگر را بررسی کنیم.


با Adwords‌ و سیستم تبلیغات هدفمند در جستجوگرها آشنا شوید

در بسیاری از کسب‌و‌کارها، سرویس تبلیغات هدفمند می‌تواند یک متد موفق و سودآور برای بازاریابی محصولات، افزایش فروش و در مجموع داشتن یک تجارت پیشرو، باشد. اما چگونه تبلیغات هدفمند می‌تواند در رشد و توسعه‌ی کسب‌و‌کار شما موثر باشد؟ در این مقاله با ذکر ده دلیل به این سوال پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.


موتورجستجو چیست و چگونه کار می‌کند؟ (بخش دوم)

طراحی و اجرای جستجوگرها یکی از سخت‌ترین و هیجان‌انگیزترین پروژه‌های دنیای آی‌تی و وب به‌شمار می‌رود. به همین دلیل سعی داریم شما را در این مقاله دو قسمتی با تکنولوژی آن‌ها بیشتر آشنا کنیم.در قسمت اول مقاله، به بررسی مفهوم موتورهای جستجوگر و چگونگی عملکرد آن‌ها پرداختیم. در ادامه این مطلب، در بخش دوم با ما همراه باشید تا با نحوه‌ی رتبه‌بندی اطلاعات توسط موتورهای جستجوگر آشنا شویم.


صفحه 2 از 3

خبرهای یک هفته گذشته

هیچ مطلبی پیدا نشد!