پلاسکوی فروریخته چگونه در اینترنت جان گرفت؟

نویسنده: تیم پارسی‌جو
پلاسکوی فروریخته چگونه در اینترنت جان گرفت؟

با فروریختن پلاسکو، نماد تهران مدرن، و نابودی تمام واحدهای تجاری آن ، تیتر اصلی اخبار رسانه‌ها به این حادثه و حواشی آن ختم شد. این اتفاق در فضای مجازی نیز بازتاب‌های زیادی داشت که تلاش کردیم آن‌ها را در جستجوگر پارسی‌جو مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم.در ادامه می‌توانید بخشی از نتایج این تحلیل را مشاهده کنید.

پنجشنبه ۳۰ دی ماه، پایتخت به یک‌باره سیاه‌پوش شد. تنها در عرض چند دقیقه اولین برج بلند تهران در میان تلی از آهن و آوار گم شد. چند دقیقه‌ای که ۲۰ خانواده را عزادار، ۳۰۰۰ نفر را بیکار و ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه را به آتش کشید.

آواربرداری از  ساختمان پلاسکو نزدیک به ۱۰ روز به طول انجامید. فروریختن ساختمان حادثه‌ی پلاسکو در فضای مجازی بازتاب بسیاری داشت به طوری که اخبار تراژدی پلاسکو در صدر قرار گرفت.

براساس آنالیز صورت گرفته از جستجوی کاربران پارسی‌جو، مشخص شد در طی هفته موسوم به هفته پلاسکو (۳۰ در تا ۶ بهمن)،  ۶۰ درصد جستجوی خبری کاربران ایرانی در ارتباط با حادثه پلاسکو و مابقی متعلق به سایر موضوعات و دیگر عناوین خبری بوده‌است.

محبوب‌ترین عبارت‌های جستجوشده از سوی کاربران در این بازه زمانی، عبارت «پلاسکو»، «خبر پلاسکو»، «حادثه پلاسکو»، «آتش‌سوزی پلاسکو»، «ساختمان پلاسکو»، «شهدای پلاسکو»، «فیلم پلاسکو»، «آتش نشان»، «سازمان آتش‌ نشانی» و «ایمنی»  بوده است.

از طرفی پراستفاده‌ترین ویدئو کلیپ خبری که طی این بازه، توسط تعداد زیادی از خبرگزاری‌ها و صفحات اینترنتی نمایش داده شده است، متعلق به «لحظه ریزش ساختمان پلاسکو» و پر بازدیدترین تصویر خبری نیز مربوط به تصویر «آویزان شدن آتش نشان بالای نردبان» است.

لازم به ذکر است که ۳۵ درصد خبرهای تولید شده توسط خبرگزاری های محبوب فارسی زبان در این مدت مربوط به «حادثه پلاسکو» بوده است.

اینفوگرافیک زیر اطلاعات جالبی از میزان جستجوی کاربران در فضای مجازی در ارتباط با حادثه پلاسکو را به نمایش می‌گذارد.

پلاسکو در فضای مجازی

مجموع رتبه (0)
0 از 5 ستاره

ارسال دیدگاه به عنوان مهمان

پیوست ها

امتیاز این آیتم :
0

خبرهای یک هفته گذشته

هیچ مطلبی پیدا نشد!